Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
Předpjatý komorový most
Štíchová, Kateřina ; Štefan, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh mostní konstrukce, která se nachází v extravilánu mezi městem Chomutov a obcí Křimov. Hlavním účelem tohoto objektu je převedení silnice první třídy I/7 přes údolí. Jsou navrženy tři varianty řešení, přičemž pro podrobné řešení je zvolena varianta předpjatého komorového mostu se šikmými stěnami. Hlavní nosná konstrukce je navržena jako spojitá o pěti polích s rozpětími 46,50 + 58,00 + 58,00 + 58,00 + 46,50 m, z dodatečně předpjatého monolitického betonu. Celková délka nosné konstrukce je 269,00 m a šířka nosné konstrukce 13,50 m, půdorysně je most přímý. Konstrukce je analyzována prostřednictvím několika zjednodušených modelů, které jsou vytvořeny v programu Scia Engineer 20.0. Analýza konstrukce je provedena v podélném i příčném směru. Posudky na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti jsou provedeny dle platných norem. Součástí této práce je také časově závislá analýza (TDA), která zohledňuje vliv fází výstavby.
Předpjatý komorový most
Štíchová, Kateřina ; Štefan, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh mostní konstrukce, která se nachází v extravilánu mezi městem Chomutov a obcí Křimov. Hlavním účelem tohoto objektu je převedení silnice první třídy I/7 přes údolí. Jsou navrženy tři varianty řešení, přičemž pro podrobné řešení je zvolena varianta předpjatého komorového mostu se šikmými stěnami. Hlavní nosná konstrukce je navržena jako spojitá o pěti polích s rozpětími 46,50 + 58,00 + 58,00 + 58,00 + 46,50 m, z dodatečně předpjatého monolitického betonu. Celková délka nosné konstrukce je 269,00 m a šířka nosné konstrukce 13,50 m, půdorysně je most přímý. Konstrukce je analyzována prostřednictvím několika zjednodušených modelů, které jsou vytvořeny v programu Scia Engineer 20.0. Analýza konstrukce je provedena v podélném i příčném směru. Posudky na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti jsou provedeny dle platných norem. Součástí této práce je také časově závislá analýza (TDA), která zohledňuje vliv fází výstavby.
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.